fredag 28 juni 2013

En orörd...


...dag!

Vet ni vad? Idag tjuvstartar jag min sommarledighet och det känns helt underbart! Och i år känns det extra välkommet efter en intensiv vår! Visserligen ska jag gå in och jobba en dag i veckan, med det är något jag bestämt själv och det gör mig ingenting!

Jag har inget inplanerat i sommar utan tar dagarna som de kommer och bara försöka vara! En och annan utflykt blir det säkert! Det är så härligt med orörda dagar utan krav och måsten och bara göra det som faller in! Lite jobb i Boden blir det ju förstås men det är bara roligt jobb! 

På tal om boden, jag jobbade där på midsommardagen och gissa om det var mycket folk, Det kom över trehundra besökare så ibland var det väldigt trångt i den lilla boden!


Så i söndags var jag lite trött, men jag orkade i alla fall plantera blommorna jag köpte förra veckan. Två krukor pryder framsidan vid trappen, i år går de i grått och rosa, det är så fint till zinkkrukorna! Jag är jättenöjd...

Idag ska dagen ägnas åt lite städning och handling, eftersom nästa vecka har jag två inneboende. Dottern har varit "hemma" i lite mer än en vecka, och nästa vecka kommer även "svärsonen", eftersom båda har sommarjobb här! Men det är bara roligt att ha dem här även om de stökar till lite.... 

Ha en härlig helg, nu kommer det fina vädret...
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar