fredag 19 juli 2013

Det rullar...

...på!

Jaha, ännu en vecka av semestern har förflutit! Och det rullar på som vanligt utan några större hinder på vägen. Förutom hastigheten i så fall, det går för fort!

Efter en intensiv helg i boden med  mycket folk, fick jag ägna måndagen åt städning. Och eftersom det är semester pausar jag ofta och hittar på annat (som läsa bok). Det är inget effektivt sätt men skönt! Sen blev det även en liten utflykt för handling. Och tisdagen gick till jobb och lite annat. I onsdags åkte jag och mamsen till det stora varuhuset som säljer platta paket (det var delvis åt jobbet). Det blev en trevlig dag med lite egen shopping också! 

Igår var det lite tillverkning på agendan, fast inte till boden utan till dottern. Jag (med hjälp av mor o far) gjorde en stege som man kan hänga prylar på och en jättehäftig ramkonstruktion bestående av många småramar och en stor ram som är griffeltavla, jag visar en annan gång för det är svårt att förklara *fniss*! De blev jättebra båda två, tycker jag. Och dottern är nöjd och det är det viktigaste!


Idag är det min tur att stå för försäljningen i boden igen! Och även min tur att står för "dukningen" av vårt visningsbord. Denna gången ska mitt tema vara hav och strand, därav min lilla ljusinstallation, som ska stå mitt på bordet! Jag tog en av mina lådor och fyllde den med sand, snäckor, stenar, satte dit tre burkar som jag dekorerade med lite snöre och la även lite sand i dessa. Det blev väldig dekorativt tycker jag, Det är även trevligt att sätta på bordet när man dukar för gäster. Då kan man också göra servettringar av grovt snöre och dekorera med snäckor, och kanske till om med skriva namn på snäckorna som placeringskort!

Ikväll åker jag med dottern och svärsonen till Malmö för en helg i den stora staden. Fast imorgon planerar jag och dottern att åka till Helsingborg och eventuellt en tur över sundet! Man måste ju vidga sina vyer...
 
Ha en go helg mina vänner så hörs vi!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar