torsdag 25 juli 2013

Sköna...


... dagar!

Hur har ni det i det vackra sommarvädret! Själv har jag det bra, förutom att dagarna rinner iväg och det snart dags att återgå.... nej det vill jag inte tänka på nu!

Vad jag gör min ledighet vet jag faktiskt inte riktigt, dagarna bara går. Men i helgen som gick hade jag några avkopplande semesterdagar i Skåne. Jag åkte med dottern och svärsonen till Malmö på fredagskvällen, efter en dag i boden. Dottern och jag hade planerat att spendera lördagen i Helsingborg och Helsingör, men vi ändrade de planerna och tog bilen till Höganäs med omnejd. 


Bland annat besökte vi den fantastiska Butiken Magasin 36 i Höganäs. Där fanns både inredning och kläder men framför allt en fantastisk saluhall i en underbar miljö. De sålde allt från härliga kryddor, såser, underbara bröd, lokalodlade grönsaker och kött till ja där fanns allt. Jag hade behövt haklapp för jag dreglade hela tiden. Det var ett paradis för en matnörd som jag! Och så var miljön så passande med underbara gamla tegelväggar. På ovanvåningen fanns en härlig restaurang som jag ska prova nästa gång jag kommer dit. För dit ska jag fler gånger... Tyvärr var jag för upptagen av allt det vackra så jag glömde fotografera! Men det blev en bild i alla fall, på de fina bröden med mobilen.

På hemvägen tog vi en avstickare till vackra Viken för att äta lunch i hamnen och titta på alla fantastiska hus som finns där! Och när vi ändå passerade Ikea i Helsingborg passade vi på att besöka det och även Väla centrum innan vi fortsatte mot Malmö!

På söndagen när alla andra låg på stranden tog vi ännu en tur i det skånska landskapet mot Harlösa och ett besök hos underbara Goa och hennes fantastiska butik "Mor Ágústas garage. Mer om detta besök kommer sen för det kräver ett eget inlägg! 


Nu hoppas jag att jag ska få lite tid att sitta i min "läshörna" och läsa och njuta av den sista lediga veckan! 

Hoppas ni gör detsamma!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar