onsdag 31 juli 2013

En doft av ...


... Provence!

Ja, jag är vid liv även om det inte har märkts här på bloggen! Nu är jag inne på sista semesterveckan och jag känner mig inte alls redo att börja jobba igen! Fast jag har varit på jobbet både igår och idag, jag försöker vänja mig *fniss*

Vad har hänt sen sist då? Ja, det har varit tillverkning till boden, men det är ju positivt för det betyder ju att varorna tar slut *fniss* och i söndags var jag där och sålde. Oj, vad många härliga människor man möter där, både inhemska och turister! I tisdags kom mitt nya kylskåp, så hela dagen gick åt att få det på plats och få ut det gamla. Men jag lyckades med hjälp av mamma och  pappa, ja vi fick kämpa jag och två gamlingar! *fniss* Nej, så farligt var det inte...



Tyvärr blev det ingen tur till Provence denna sommaren heller! Det är en dröm jag har och någon gång hoppas jag den ska bli uppfylld. Jag skulle gärna vilja dit och titta på deras lavendelfält, vackra hus, äta god mat och dricka gott vin! Ja någon gång så...

Så då får man skapa sitt eget Provence här hemma. Jag skulle ha lite nya blommor till matrummet, men utbudet var inte så stort så det fick bli lavendel även inomhus, det har säkert också i Provence! Jag dricker även gott vin och äter god mat. Och förresten är det är säkert alldeles för varmt där nu ändå....

Imorgon finns jag i boden igen!

Ha det gott mina vänner!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar