fredag 12 juli 2013

Full...


... rulle!

Andra veckan på semestern börjar lida mot sitt slut och ännu har inte det där riktiga semesterlugnet infunnit sig! I måndags kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde, förutom storhandlade (kanske ett bra tecken). I tisdags var det jobb hela dagen, först på vanliga jobbet sedan spenderades eftermiddagen i boden!

I onsdags var jag i boden hela dagen och träffade massor av härliga och pratglada människor, unga som gamla! Det är så roligt med dessa möten, en del glömmer man inte i första taget! Som den gamla damen med rullator, som var så glad att hennes barn var på besök så hon fick komma ut lite. Eller småbarnsmamman som tyckte det var skönt att komma hemifrån en stund, eller kvinnan som varit sjuk och nu var på bättringsvägen. Familjen från Värmland (en underbar dialekt) som var så trevliga! Ja, man har inte tråkigt i alla fall!

Igår ägnades åt tillverkning och den fortsätter även idag, vilket är roligt för det betyder att man säljer lite pryttel också *fniss*. För nu gäller det att ladda upp för imorgon lördag är det Kulturdag i lilla Hällevik. Det innebär många och förhoppningsvis köpglada besökare! Det händer en hel del i det lilla samhället imorgon, bland annat är det loppis och lite marknadsstånd där. Så har ni inget för er imorgon tycker jag absolut att ni ska ta en sväng till Hällevik! Även på söndag finns jag i boden!


På tal om loppis, förra året köpte jag det här franska flaskstället på en samlarmarknad, men då fanns det inga flaskor i det och jag kunde inte använda det. Men nu har jag fått ihop lite olika som passar (men originalen var nog inte så simpla) så nu pryder det köksbordet med blommor från trädgården! En eller två blommor i varje glas räcker tycker jag! En del tycker nog att man borde putsa det, men det är ju patinan som är det fina tycker jag! Undrar var det har stått någonstans när det var nytt...

Ha en härlig helg och njut!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar