lördag 6 juli 2013

Oj...


...vad fel jag hade! 

Jag tänkte att när jag nu är ledig så ska det bli det lite mer aktivitet här på bloggen! Men denna veckan har jag faktiskt inte hunnit med, trots ledigheten.

Fast ledig och ledig. I måndags var jag på jobbet, i tisdags hade jag och dottern en mysdag tillsammans eftersom hon var ledig. Vi åkte till den lite större grannstaden och shoppade och myste!

I onsdag startade vår lilla stads stadsfestival "Killebom" med krämarmarknad och den måste besökas, det hör liksom sommaren till! I torsdags stod jag i boden och krängde varor *fniss* och så kom min kära syster ner från huvudstaden på en snabbvisit! Det är nämligen så man gör när det är "Killebom", man åker "him".

Igår kväll efter grillmys med familjen, blev det konsert (alla konserter är gratis) på torget med Amanda Jenssen, oj vad bra hon var! Och ett varv på stan för att kolla in mat- och drickatälten, tivolit och träffa folk. För det är det man gör, man möter folk från både förr och nu, det är tjusningen med "Killebom"!

Idag är det medeltidsmarknad, vilket jag nog tycker är det bästa inslaget under festivalen! Tyvärr ska inte jag vara med i år och det blir bara en snabbvisit för min del eftersom jag ska jobba i boden idag! (alla mina kollegor var upptagna idag). Så tröttnar ni på stan så gör ett besök hos mig i Hällevik!


Men nästa vecka ska jag ta det lite lugnt och sitta under mitt plommonträd och lukta på min honungsros. Den blommar för fullt nu och har nästan tagit över hela trädet, men det gör inget för den är sagolikt vacker och sprider en ljuvlig doft i trädgården!

Ha en härlig helg och njut av det fina vädret, så hörs vi!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar