torsdag 1 september 2011

Nya...


... tider!

Idag är det första september, den första höstmånaden! Det är lite sorgligt när sommaren tar slut men jag gillar hösten som är mindre kravfylld, man kan vara inne med gott samvete. Eller ute med för den delen. Naturen fylls av alla vackra färger och luften är hög och klar! Rosenskäran på bilden förgyller min trädgården just nu med sina härliga färger och "dilliga" blad!


Nu när det lugnat ner sig lite på jobbet och jag skulle ha tid och ork att "greja" lite här hemma och fotografera och skriva mer på bloggen; vad händer då? Jo jag blir sjuk! Inte så sjuk så jag har varit hemma från jobbet (fast jag kanske borde), men jag har fått en rejäl förkylning med elak hosta, snuva, halsont och heshet (det gillar kanske omgivningen eftersom jag har svårt att prata). Så det har inte blivit något gjort här hemma denna veckan heller, jag har tillbringat kvällarna på soffan! Håller tummarna att det blir bättre till helgen!

Ni som undrar om räkrätten i förra inlägget; den blev som jag kom ihåg den! Bara jag kände doften när den kom ur ugnen kom minnena tillbaka, och den smakade precis som jag kom ihåg, jättegott! Det är ingen vacker rätt; den består av en risbotten, på den räkor och kokt ägg i klyftor (jag vet att det låter konstigt) på det häller man över en currystuvning med finhackade äpple, lök och champinjoner i , på det lite riven ost och gratinera! Vill ni ha exakt recept så hör av er!

Ha en härlig fredag med lite extra goefika!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar