fredag 14 oktober 2011

Höst...


...fint!

Jag tror att någon skojar med oss och stjäl två dagar i veckan för oss, för först är det mysiga måndag sen "onderbara" onsdag och plötsligt är det härliga fredag igen.! Vart tar trivsamma tisdag och torsdag vägen??



I veckan har jag i alla fall hunnit med att höstfixa lite i köket, det har blivit nya gardiner, blommor och lykta! Denna underbara lykta står nu i mitt kökfönster och lyser så fint, jag har dekorerat ljuset med lite fint papper och snöre och lagt dit lite nypon och ekollon! Men för att man ska kunna ha den tänd, utan att oroa sig för ljuset när man inte är där, så har fiffiga jag satt dit en liten lampa (typ en som jag har till julstjärnorna) och det lyser alltid fint *ler*!


Gardinerna är av linnestruktur och är lite mörkare linnefärgade och de matchar min nya trasmatta perfekt! Trots att de är lite mörka släpper de igenom mycket ljus. Det blev mycket bättre än jag väntat mig! Det är svårt att fotografera upphängda gardiner som gör dem rättvisa (särskilt när man har stora fönster med mycket ljusinläpp), så ni får nöja er med lite närbilder (som inte heller gör dem rättvisa)


I helgen ska jag börja röja i källaren. Jag förstår inte vad alla saker kommer ifrån, vem ställer ner dem i min källare? *fniss*. Men nu har jag ju fått ett nytt förvaringsskåp i hobbyrummet, så jag hoppas det blir lite bättre ordning! Det blir nog ett litet besök på loppiset också, jag har fått en idé som jag vill testa! Blir det bra kanske ni får se det!

Sen hoppas jag det fina vädret håller i sig så det kan bli lite fotografering också!

Ha en skön helg!
Kram Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar