måndag 24 oktober 2011

Mysiga...

 ...måndag!

Nu är denna mysiga måndag snart slut, och idag har den faktiskt varit ganska mysig! Dagen började med en mysig teaterföreställning för eleverna på mitt ena jobb, därefter en fikapaus med trevliga kollegor Men sen har det varit full rulle resten av dagen!

Helgen har varit jättehärlig! Väderguden var på gott humör och jag har haft dottern och pojkvännen (hennes alltså) hemma hela helgen. Visserligen bor hon hemma, men helgerna spenderas för det mesta på annan roligare ort där även pojkvännen bor, därför är han inte en flitig besökare. Detta "firades" med middag tillsammans med morföräldrarna! Dels för att de skulle få träffa ungdomarna och som tack för hjälpen med att städa källaren! Nu kan jag faktiskt gå ner där utan att behöva gå slalom mellan prylarna.


Jag bjöd på ankbröst med hallonsås, ugnsbakad potatis och chevregratinerade äpplen, till efterrätt blev det hallonpannacotta på digestivebotten! Även om det inte var någon finare middag tycker jag det är trevligt att duka lite extra fint! Denna gången blev det några små pumpor, murgröna och en liten lykta som fick pryda bordet. Det behövs inte så mycket för att skapa stämning!

Ha nu en härlig vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar