lördag 8 oktober 2011

Ingen vanlig...


... lördag!

Jag vill börja med att tacka mina härliga kollegor, på mitt ena (eller är det det andra) jobb, för en jätterolig fredagskväll, jag har träningsvärk i skrattmusklerna. Vi hade "efterjobbet" på en nyöppnat ställe i grannbyn. Hela restaurangen är inredd i genuin 50-talsstil, det känns som man är med i Grease eller nåt. Det är bara kläderna som fattas!

Idag blir det ingen vanlig lördag; min kära syster kommer ner från Stockholm, vi har inte träffast sedan i somras! Fast det blir nog ett loppisbesök i alla fall, det är ett tag sen jag var där och nu hoppas jag att de fått in lite nya fynd. Eftersom systern bor hos föräldrarna under sin vistelse, så blir det mycket tid där inklusive fika och middag. Toppen!

Systern har lite avlagda möbler och kläder med sig ner (hon har hyrt en skåpbil) som ska gås igenom, kanske jag hittar något fynd där istället! En av möblerna (ett stort förvaringsskåp) ska jag nog sätta i mitt hobbyrum som svämmar över för tillfället. Sen vet jag ingen som har så mycket kläder som hon, fast vi inte alls har samma smak, brukar jag alltid hitta något bland hennes avlagda plagg!



De fina ägg-och grönsakskorgarna köpte jag för ett tag sedan, jag hade letat länge velat ha sådana och blev glad när jag hittade dem på nätet till ett hyfsat pris. Min dotter är vän med en engelsman som inte alls förstår varför vi har äggen i kylen *fniss*! Han är också väldigt fascinerad av våra osthyvlar, för i england skär man ost med kniv!

Ha en härlig helg, det ska jag ha!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar