fredag 28 oktober 2011

Pumpa...


...tider!

Nu är det höst på riktigt; allt är rött och orange i olika nyanser, dimman bäddar in oss i en konstig tystnad och idag såg och hörde jag gässen som flög över huset. Det är höst för mig! Fast varken orange eller röd tillhör mina favoritfärger, tycker jag det är otroligt vackert ute just nu, även när dimman ligger tät!

Tyvärr är det dimma i mitt huvud också, därför blir det inget långt inlägg idag!

Det rustika tvåvåningsfatet på bilden pryder mitt köksbord, just nu ligger det några minipumpur, prydnadäpplen och en sort röd majs som dekoration på det!




Ikväll ska jag faktiskt äta pumpa, inte vanlig pumpa utan jag hittade butternut pumpa i den lokala mataffären. Jag har länge velat prova den, så jag blev glad när hittade den! Jag ska ugnsbaka den i klyftor tillsammans med lite olivolja och flingsalt, till det blir det kanelkryddad kyckling, ja inte bara kanel utan även citron, honung, vitlök, persilja och lite andra kryddor. Det blir en riktig höstmiddag!

Ha en riktig avkopplande helg och akta er för monster!
Kram
Susanne

1 kommentar:

  1. Så fint det är på ditt bord! Härliga höstfärger pryder det!
    Är också nyfiken på Butternutpumpa, så berätta om det blev gott.
    Ha det bra!
    Ulrika

    SvaraRadera