tisdag 4 oktober 2011

Smältande...


... ögonblick!

Är de inte bedårande, rosorna alltså! Det gick inte att motstå att köpa en bukett i den lokala ICA-butiken och billigt var det också. Jag tycker de ser så lyxiga ut, det är inte ofta man ser rosor i bukett med den färgen. Jag älskar den dova lite grålila tonen!

Nu till rubriken. Tänk vad en liten kaka kan göra mycket! Igår när det var mysiga måndag bjöd jag på en liten hembakt kaka på mitt ena jobb (lugn, ni på de andra enheterna, ni kommer också att få). Och genast blev alla lite gladare och det blev en trevlig stämning i personalrummet!




Många gillade kakan som faktiskt heter "Smältande ögonblick" och ville ha receptet. Egentligen är det hemligt, men eftersom jag ska leva efter min egen devis (se förra inlägget) så hittar du det här! Receptet kommer ursprungligen från en engelsk kokbok. Den innehåller både grahamsmjöl och havregryn som ger krispighet och en lite nyttigare känsla *fniss*! Som vanligt byter jag alltid ut lite av sockret mot ekologiskt finmalet råsocker (det måste vara det finmalda).

Idag har jag haft en ledig eftermiddag, oj vad det var härligt! Det behövde jag, även om det precis varit helg så är det en annan känsla när man blir lite ledig mitt i veckan! Fast det blev lite dyrt, dottern och jag körde på en liten utflykt och när man bestämt sig för att man inte ska handla något, det är då man hittar något!

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar