onsdag 23 november 2011

Upp och ...

... nervända världen!

Idag är det redan onsdag och jag hade så många planer på allt jag skulle göra i veckan inför advent. Men vad händer? Jag går och blir sjuk, inte allvarligt men en dunderförkylning gör att man inte orkar någonting extra utöver jobbet. Idag fick faktiskt jag gå hem från jobbet efter lunch, men med lite vila och diverse medikamenter, så känner jag mig lite bättre (för tillfället)!

Jag som skulle gör fint på trappan och uteverandan, gå i skogen och plocka lite allt möjligt att pynta med, åka till stan och köpa massa hyacinter, röja i köket och mycket mer. Men jag har ju några dagar till på mig!

När jag städade lite på verandan och uteplatsen i helgen, såg jag att min klematis blommade och pelargonerna, som står ute, var fulla med knoppar. Tänk, förra året vid den här tiden var det snö! Jag hade hellre haft lite (inte mycket som man behöver skotta) snö, som lyser upp lite istället för detta gråa (det blir ju aldrig ljust)!

Nu ska jag lägga på mig på soffan och läsa julmagasin och tjuvsmaka lite glögg!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar