onsdag 2 november 2011

Äppel och...


... romdrink!

Hur har ni det i höstdimman? Hos oss är det höstlov och det innebär lite lugnare på jobbet och man får tid att "pula" med lite sådant som man inte hinner i vanliga fall. Sen kan man vara lite ledig med gott samvete. Så jag började veckan med ledighet, fast det var ingen vila för jag var i Malmö och shoppade lite *ler* tillsammans med mor och dotter! Först blev det en runda på stan och många påsar att bära, sen en tur ut till Stoff och Stil och Det stora möbelvaruhuset som börja på I. Även där blev det en del kassar. Så nu ha jag gjort mitt gympass för denna veckan; ont lite överallt!

Jag har även varit lite ledig i eftermiddag, för att besöka vår stads traditionella "Höstmarknad", det är en trevlig tradition, men där var inget nytt så det enda som inhandlades var en liten vildsvinskorv (den var god)!


I helgen firar vi vår Allahelgon, kanske ni ska ha en bjudning eller bara vara hemma och mysa. Då tycker jag ni ska prova denna goda drink. Det är en härlig drink att starta en höstfest med eller varför inte som en värmande drink efter en höstpromenad. Den är god både varm, ljummen och kall!

Till fyra glas behöver du;
6 dl äppeljuice
2 tsk pressad limesaft
4 tsk råsocker
2 kvistar färsk mynta
6 msk mörk rom

Blanda samman äppeljuice, limesaft och socker. Låt koka upp. Lägg i myntakvistar, häll i rom och häll i bringare eller glas. Garnera med äppelklyftor och eventuellt kanelstång.

Ikväll ska jag och några fina flickor träffas och dricka vin och prata strunt; mitt i veckan *fniss*!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar