söndag 15 januari 2012

Vilken...

...kalashelg!

Oj, vilken helg det har varit! I fredags tog jag semester, det kändes väldigt lyxigt att börja årets första riktiga arbetsvecka med en ledig dag. Men veckans andra dagar var så intensiva så det kändes som åtta! Men jag låg inte på latsidan för jag var ledig, dagen ägnades åt städning, handling och fixning till helgens två "kalas" (dottern har ju fyllt år)!

På fredagkvällen hade dottern partaj för sina vänner, vilket "hallaballo" det var! Det blev inte många timmars sömn för någon av oss. Men bara de hade roligt, står man ut! I lördags var det vuxenkalas och eftersom vi hade långväga gäster så bjöd vi redan på eftermiddagen!


Ni som följt min blogg vet att jag tycker dukningen är nästan lika viktig som maten när jag har kalas. Denna gången gick den i vårvintertema; jag satte ljuvliga blå pärlhyacinter i min silverskål (ett riktigt loppisfynd) tillsammans med murgröna och en glasklocka över, ljuslyktor i fattigmanssilver och slingrande murgröna. Runt servetterna knöt jag band i samma färg som pärlhyacinterna. Och som alltid, en vit linneduk!

Vad åt vi då? Jag bjöd på rostbiff i himmelsk marinad, krämig potatisterrin, ljummen bönsallad, vitlökskräm och fyllda pestobröd. Till kaffet blev det min hemliga kaka som serverades med grädde och hallon! Söta mamsen hade bakat ljuvliga makroner också. De åt och såg glada ut, så jag tror de tyckte om det!

Ha en avkopplande söndag, det ska jag ha!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar