tisdag 3 april 2012

Stilla...

... veckan!

Hej alla! Det blev ett lite längre uppehåll än jag räknade med. Anledningen till detta är att jag  förra veckan besökte min syster i huvudstaden igen och blev kvar längre än beräknat. Det var ingen nöjesresa denna gången heller! ( jag berättar mer en annan gång)

Men nu är jag tillbaka och det är Stilla veckan, och på jobbet är det verkligen stilla. Det är varken någon personal eller några elever på plats (några på fritids är det förstås, men de märks inte) så det är riktigt lugnt (och lite tråkigt också). Men man hinner med sånt man inte brukar hinna med annars (läs sortera papper).


Igår var det tydligen blåmåndag och idag är det vita tisdagen, har ni påskpyntat ännu? Jag är ingen stor fantast av traditionellt påskpynt, det beror kanske på att jag inte är så förtjust i gult *fniss*. Men däremot gillar jag naturligt påskpynt som till exempel naturfjädrar, ägg färgade med te eller blåbär, ägg klädda i fina papper. Jag har klätt ägg i olika storlekar med fina papper, bilder, snören och fjädrar. Dessa placerar jag ut lite här och där; det kan vara i reden under en glasklocka, i "plättarna i luften" blomman och i ljuslyktor!

Imorgon är det dymmelonsdag och jag ska försöka hinna göra lite eget påskgodis och ladda inför torsdagens flygfärd!

Ha en bra fortsättning på Stilla veckan!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar