lördag 14 juli 2012

Min rosa...

...hörna!

Ännu en vecka som bara försvann, och än har jag inte känt mig särskilt ledig, men nästa vecka så...

Jag brukar inte plantera så mycket växter i krukor eftersom hela trädgården är full med blommor. Men lite på den nedre altanen vill jag ha. I år blev det en rosa hörna! Det är ett litet salixträd med fina rosa blad, en rosa småblommig petunia, en rosa väldoftande lavendel och så en mårbackapelargon förstås! Jag gillar egentligen inte petunior men denna småblommiga ser nästan ut som små rosor så den är okej, eller så har jag blivit tant *fniss*. Jag har satt mina blommor i plåthinkar av olika slag och storlekar, jag tycker det blir fint med lite ruffare plåt mot det skira rosa!


Idag är det Kulturdag i Hällevik och det innebär invasion. Men det är en trevlig invasion av turister, hällevigare, andra listerbor och stabor. Det är olika aktiviteter, loppisar, marknadsstånd, mat och så är ju ett besök i vår bod ett måste. Därför jobbar vi allihopa där idag, det är jätteroligt men intensivt! Kulturdagen börjar tio och håller på till fyra, har ni inte varit där så är det värt ett besök!

Vill ni besöka boden men slippa allt folk kan ni komma dit imorgon för då jobbar jag också *fniss*!

Ha en härlig lördag (för det är det väl *fniss igen*)
Kram
Susanne

2 kommentarer:

  1. Låter jätte mysigt! /Hanna

    SvaraRadera
  2. haha vad jag är haj på detta susanne, menade att din tripp lät mysig :)/ Hanna Igen

    SvaraRadera