måndag 23 juli 2012

Nostalgi...

...tripp!

Hur har ni det i sommarvärmen *fniss*! Själv har jag det ganska bra, fast den där riktiga semesterkänslan vill inte riktigt infinna sig. Jag hoppas den kommer denna vecka!

Men igår hade jag en härlig dag; jag och dottern åkte på Samlarmarknad i Degeberga. Det är en riktig nostalgitripp att gå där och titta på allt, och det är inte lite saker som finns där!

Där fanns sådant som man kommer ihåg som barn att föräldrarna hade på 60- och 70-talet och leksaker man hade som barn. Det fanns även mycket som man minns fanns hos mor- och farföräldrarna när man var liten. Som sagt det blev många minnen, till och med dottern hittade saker från sin bardom även om det mesta var saker som hon lekt med som liten som varit mina eller min systers!

Det fanns mycket som man ville ha, äntligen har de börjat sälja mer gamla franska saker,sådant som jag verkligen gillar, tyvärr tar de bra betalt för dem också. Men lite handlade vi och hade plånboken varit tjockare så hade det säkert kunnat bli mer *fniss*!


Vad köpte vi då; jo dottern köpte den fina lilla kikaren, hon har varit på jakt efter en sådan och nu fick hon en till bra pris (hon lyckades pruta, något jag är sämre på). Hon köpte även lite tidningar och andra samlarobjekt i Star Warstemat (ja, hon är lite nördig). Jag lyckades pruta till mig det franska flask/glasstället, genom att se lite besviken ut när hon nämnde priset (det funkade också *fniss*) Jag ska försöka hitta glas och flaskor som passar och kanske ha blommor eller annat fint i, vi får se vad det blir. Jag hittade även den trevliga nyckeln som är en korkskruv och kapsylöppnare, både fin och praktiskt. En fin gammal stor linneduk inhandlades också till ett mycket bra pris, och lite annat smått och gott!


Idag ska jag försöka njuta av dagen och göra färdigt lite pryttel att ta med mig till boden imorgon när det är min tur att stå för försäljningen!

Ha en härlig dag!
Kramar
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar