onsdag 18 juli 2012

Ut i ...

... det blå!

Igår fick jag förmånen att följa med två trevliga damer på en utflykt. Vi styrde kosan österut i vårt vackra landskap, något som jag sällan gör, men något som jag definitivt kommer att göra igen!

Vi körde ut på öarna utanför Karlskrona och stannade vid alla småbutiker med lokalt hantverk, örter och annat smått och gott som vi hittade! Efter fikapaus körde vi vidare och hamnade efter diverse stopp i Kristianopel. Jag tänkte att där fanns det väl inget, men oj vad fel jag hade. Den lilla staden med sin fina hamn och genuina små trähus och småbutiker var underbar och solen sken från en blå himmel. Staden är känd för sina rosor, jag har aldrig sett så många trädgårdar med så mycket rosor och ovanliga sådana!

Vi åt middag på den gamla Gästgivargården, det var väldigt trevlig och gott! Vi gjorde ett besök på Rosengården som säljer rosor för jag ville ha en speciell ros som jag sett utanför ett hus men tyvärr var den slutsåld! Men hade vi haft plats i bilen och större plånbok hade jag kunnat köpa ett hur många som helst!

På vägen hem gjorde vi ytterliggare ett stopp för att inta lite dessert, det blev i Torhamns hamn, en väldigt pittoresk liten hamn med väldigt god glass!


Jag var väldigt nöjd med min dag i det blå, så tack till damerna! Nu fick jag ju ingen ny ros så jag får njuta av de jag redan har *fniss*.

Idag ska det bli en miniutflykt med två andra damer (min mamma och faster), sen kommer min syster hem för att stanna en vecka så det blir säkert fler utflykter!

Ha en go dag!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar