söndag 29 juli 2012

Mina...


... små!

Tiden går tydligen lika fort när det är varmt och soligt som andra dagar! Fy vad denna veckan gick fort, fråga mig inte vad jag har gjort, för det vet jag inte. Det sa bara tjoof *fniss*! Och nästa vecka är vi inne i august *snyft*, jag känner mig inte alls redo för att börja jobba, så det är tur att jag är ledig ytterligare en vecka!

Varje vår köper jag några nya pelargonsticklingar, helst doftpelargoner. Det gjorde jag även i år, men brist på värme och sol (och kanske kärlek) har de tagit lite längre tid på sig att växa till sig och blomma, men den som väntar på något gott...


I år blev det "Rose" som luktar ros (såklart) och har små rosa blommor, "Corinda" som doftar underbart av eucalyptus och cederträ och har stora rosa blommor, "Orange" som såklart luktar apelsin och har varmrosa blommor med vinröda streck i, jättefin. Det bästa är att man även kan ha dem i mat och bakverk, både som krydda och dekoration. Sen var jag såklart tvungen att köpa favoriten "Moskito Shocker" som ska hålla myggorna borta med sin tallbarr och citrondoft!


Idag ska jag ha en riktigt slappesöndag, bara "mosla" omkring, titta på OS, fotboll och greja lite! Imorgon ska jag och dotter på utlykt till metropolen Malmö. Vi kommer även att göra ett besök på Ikea, Stoff och Stil och Chilli, mina favoritaffärer *fniss*!

Ha det gott!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar