söndag 8 juli 2012

Vilken...



... vecka!

Puh, vilken vecka det har varit, visserligen har jag semester men det har varit full rulle! I måndags var jag först på mitt riktiga jobb sedan hjälpte jag en kollega att hänga tavlor till sin utställning. Hon ställer ut tillsammans med en vännina i vår lilla stads bibliotek. Det är väl värt ett besök!

I tisdag blev det en runda till jobbet innan det var jobb i boden. I onsdags startade vår lilla stadsfestival  med krämarmarknad och sen kom min kära syster ner (hon åkte hem igår igen). Det var faktiskt en bra marknad med många stånd och besökare och perfekt marknadväder! Puh, veckan är inte slut ännu, torsdagen och fredagen ägnades åt tillverkning och förberedelse inför lördagens event. Och sen blev det ju förstås ett par turer till stan för det var ju en del man inte ville missa *fniss*!

Så igår var det dags att flyttas tillbaka till medeltiden. I medeltidskläder stod jag och mina hantverkskollegor från boden på stans Medeltidsmarknad och sålde vårt "pryttel" (bilden är därifrån, tagen med mobil). Det var fullt  med besökare och vi fick en hel del sålt! Visst är det roligt när folk gillar en saker och man får snälla kommentarer! Men det är ännu roligare att få möjligheten att möta så många olika människor från både när och fjärran!

Idag tar jag det lugnt, har bara lite beställningar som har gjorts färdiga för leverans. Imorgon är det dags att stå i boden igen, men sen är det inget på programet (förutom lite matuppdrag och tillverkning) förrän på lördag, men mer om det kommer i veckan!

Ha det gott mina vänner!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar