fredag 19 oktober 2012

Efter regn...

... kommer solsken!

Oj vilken vecka det har varit med mycket jobb, men nu är det äntligen fredag och jag ska njuta av ledigheten! Som ni förstår har det inte hänt särskilt mycket annat i veckan!

Det verkar som det ska bli bra väder i helgen, hos oss i söder har det lovat minst femton plusgrader. Det är annat det än förra helgen då regnet verkligen öste ner, man hamnade ju i tidig "novemberkoma". Så det blev att hålla sig inne (vilket också kan vara mysigt) men det planerade utejobbet får jag göra denna helgen istället!

Jag ska plocka mina fina äpplen, en av sorterna är Cox Pomona (det låter väl vackert). Fast egentligen är det synd för de är så vackra där de hänger som röda julgranskulor i trädet! Jag försöker förvara dem så de ska hålla ett tag. Sen blir det kanske till att testa lite nya äppelrecept! Och mina lökar har inte heller kommit ner i jorden, så det ska jag också göra!

En tur i lilla staden blir det nog också imorgon,jag måste köpa nya blommor till mitt kök. Min fina pelagoner sjunger på sista versen och känns lite somriga, nu vill jag ha lite höst i fönstret!

Ha en härlig fredagskväll och en skön helg!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar