lördag 6 oktober 2012

Ny...


... bakat!

Lata lördag är här och det är skönt att ha en "slappedag". Idag har jag och mamsen varit på en liten turné; först blev det loppisbesök där vi hittade två fina fynd (visar vid annat tillfälle). Men vi lämnade också en del, allt det som jag samlat ihop när jag rensat skåp och garderober. Vi fyllde hela kofferten, jag hoppas det kan glädja några! Därefter en snabbrunda i stan men inget inhandlades. Sen tog vi bilen till grannbyn, där hade det öppnat ett nytt ställe som bla sålde naturgodis (billigt) och annat gott, mycket var ekologiskt. Det var en jättefin och mysig butik! Besök i några av de andra butikerna blev det också innan vi körde hem!



Förra veckan bjöd jag mina kollegor på nybakat bröd och efterfrågan på receptet har varit stor. Så här är receptet på mitt "Godmorgonbröd" fast man kan äta det annars också *fniss*. Jag kallar det så eftersom det ska jäsa över natten, därför behövs det så lite jäst, så ni inte tror jag skrivit fel. Det är superenkelt, man blandar ihop degen och ställer den i köket över natten för att baka ut de på morgonen därpå! Jag brukar även blanda i lite surdeg men det är absolut inget måste! Det är inget bröd som kommer vinna något skönhetspris, det ska vara lite rustikt! Receptet hittar ni HÄR!

Nu ska jag lägga mig på soffan med mitt naturgodis och en bra bok!
Imorgon ska det bland annat sättas lite lökar!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar