onsdag 24 oktober 2012

En vanlig...

... onsdag!


Redan onsdag! Jag trodde det inte det kunde bli värre jobbmässigt än förra veckan men det visade sig att jag hade fel! Men nästa vecka så ... (det är ju höstlov)!

Mina helgplaner blev inte riktigt som jag tänkt mig. Den utlovade soliga, varma lördagen uteblev för här låg dimman tjock. Det blev en snabbrunda på stan och en liten utflykt till en närbelägen blomsteraffär, där inhandlades lite nya växter till mina krukor på framsidan! 


Söndagen däremot bjöd på härligt väder så det blev plantering av både växter och tulpanlökar samt äppelplockning. Denna gången blev det växter i vita och grå toner. Jag tycker det passa så bra till den gråa ruffa zinkkrukorna! Visst är de härliga kålhuvuden roliga och det gråa trasslet blev fint till den ljuva ljungen. Runt om virade jag lite murgröneslingor! Jag blev nöjd och det är det viktigaste!

Nu ska jag och dottern lyxa till det med en film!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar