torsdag 22 november 2012

Kryddiga...

 
... dofter!

Jag lyckades lösa problemet från förra inlägget, för tillfället iallafall!

Hur har ni det i novembermörk ret? Jag har nog hamnat i en lätt "novemberkoma". Har känt mig lite krasslig denna vecka, så kvällarna har jag tillbringat i soffan *fniss*!


Men en härligt doftande gryta kanske kan pigga upp! Jag älskar julens kryddor, därför passar denna goda gryta mig perfekt. Det är en Fläskgryta med apelsin och vinterkryddor! Den innehåller bland annat nejlikor, kanel, ingefära och apelsin.

Den är perfekt att göra om man vill ha tid över för lite annat, den ska nämligen koka i 2,5 timme! Men det gör köttet väldigt mört och en härlig doft sprider sig i köket! Den ska ätas tillsammans med en god potatispuré och gärna ett gott glas rött vin *fniss*! Receptet hittar ni här!

Imorgon är det härlig fredag igen och helgen börjar! Min helg ska ägnas åt fönsterputsning, gardinhängning, loppisbesök och lite annat!

Ha det gott!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar