lördag 24 november 2012

Uppe...

... med tuppen!

Det är skönt att vakna tidigt och veta att man inte behöver stiga upp om man inte vill, och ändå vara utvilad! Fast idag har jag mycket på programmet, men eftersom det är självvalt är det bara roliga saker!

Nästa vecka är det första advent och eftersom jag inte vill stressa när det är jul utan bara njuta, ska jag hänga upp lite nya julgardiner i köket denna helgen. Det ska bli extra roligt nu när jag har fått mitt "drömkök" och hittat ett par gardiner som jag tror blir perfekta (inte allt för juliga). Snälla dottern har köpt en ny matchande köksmatta till mig! ( men ljusstaken i fönstret får dock vänta)



Jag har även köpt nytt till adventsljusen på köksbordet, i år blir det ett adventsfat med blockljus med siffror och grönt från naturen istället. Så nu längtar jag att få sätta igång med detta. De fina siffrorna hittade jag på nätet och fatet på stora möbelhuset!

Men först ska det bli ett loppisbesök, dels för att lämna lite saker och för att leta stolar till dottern. Hon ska nämligen flytta i februari, men det tar vi en annan gång!

Sen har jag lite annat att stå i också, jag ska nämligen vara med på en liten julmarkand andra advent. Så det jag måste nog sätta igång med lite tillverkning. Jag kommer att berätta mer om denna när det närmar sig!

Ha en härlig helg!
Kram

1 kommentar:

  1. Ja Ååååååååå visst e de skönt att inte ha pressen på sig.....
    å missa nu inte .....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera