lördag 19 januari 2013

Lördags...



... frukost!

Lika mycket som jag gillar fredagskvällen med en god middag och ett glas vin, gillar jag lördagsfrukostar!
Man lägger ner lite mer tid och faktiskt sitter ner och äter *fniss*. Min frukost brukar bestå av kokt ägg, nybakat bröd och en god kopp cappuccino och sen veta att man har en hel dag framför sig med aktiviteter man själv valt!


Idag var frukosten extra god! Jag fick nämligen en påse med nyplockade ägg av min "bodenkollega" i måndags från hennes egna höns. Hon har inga vanliga höns utan stora vackra, prydda med fina fjädrar, som springer runt i hennes trädgård! Äggen var fantastiskt goda. Jag tycker ägg är vackra, med sin släta och mjuka runda form och helst ska de vara bruna eller fläckiga. Dessa var extra vackra för de var i olika beiga (nästan rosa) och bruna nyanser!

Denna helgen är dottern hemma, så det blir väl som vanligt en loppisrunda, en tur på stan och fika hos föräldrarna! En helt vanlig lördag med andra ord!

Ha en avkopplande helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar