tisdag 25 januari 2011

Choklad är...


... nyttigt!

Idag är det trivsamma tisdag, både helgen och mysiga måndag försvann i ett nafs. Alla mina helgprojekt gick om intet eftersom en del av pysselgrejerna som jag skulle ha var slut, så jag får fortsätta nästa helg förhoppningsvis!

Till rubriken; forskning visar att choklad är nyttigt! Kanske inte all choklad men god mörk choklad iallafall. Förutom att det är gott är det bra för;
- man får bättre minne
- man blir smartare
- mot hjärt- och kärlsjukdomar
- det sänker blodtrycket
- man blir gladare och piggare
och inte minst är det bra för kärlekslivet!

Denna maffiga Chokladkakan med daim- och nougattäcke bjöd jag mina kollegor på igår, för en av dem hade fyllt år (hur mycket säger jag inte). Kakan var mycket uppskattad och jag märkte genast en del av ovanstående resultat på personalen *fniss*!

Kakan är ganska mäktig så den räcker säkert till 16 personer, servera den med kall grädde! Och alla kommer att må mycket bättre! Receptet hittar ni här!

Ha en fortsatt bra vecka och ät choklad!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar