tisdag 11 januari 2011

Vardagslunk igen…


… vilket är ganska skönt trots allt!

Fast jag vet inte om det är så mycket lunk här. Jag tycker det har varit full rulle ett par dagar nu, både på jobbet och hemma! Som jag sagt tidigare så har dottern fyllt år och i söndags hade vi ett litet kalas för henne. Vi bjöd på en värmande gryta med många olika tillbehör och till kaffet serverade vi Banoffiepaj. Allt var mycket uppskattat; särskilt pajen!

Det var tur att snön smälte lite under helgen så jag kunde plocka in murgröna till bordsdekorationen. Det finns inget tacksammare att använda när man vill göra något snabbt och enkelt på bordet. Jag lade långa rankor mellan ljusstakarna och dekorerade med vita tygblommor, och sedan använde jag ett löv till servetterna som jag bundit runt med band!

Igår när hon egentligen fyllde firade vi med en lunch på stan och hade bästisen över på middag. Till helgen kommer hela tjejligan så då får man nog fly fältet *ler*!

Ha en fortsatt bra vecka och ta det lugnt om ni måste gå ut!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar