lördag 29 januari 2011

Sista helgen...

 ... i januari!

Äntligen är årets "tradigaste" månad över, visst är början av månaden lite trevlig med ledigheter och dottern firar födelsedag, men sen är det en enda lång transportsträcka mot ljusare tider!

Och ljuset har börjat återvända! Jag märker det framför allt på kvällen att det är ljust när jag går från jobbet till bilen iallafall. Men innan man har handlat och tagit sig hem har det redan börjat skymma!


I veckan åkte jag in till den lite större grannstaden i hopp om att hitta lite nytt till hemmet, men det var inte mycket som tilltalade mig. Det enda jag kom hem med var detta söta saltkar med en liten sked till. Behöver jag tala om att jag samlar på gamla och nya saltkar! Några tulpaner fick också följa med som lite uppmuntran!

Igårkväll var vi några "tjejer" som träffades hemma hos en kollega på trevligheter. Vi fick jättegod mat och det blev väldigt mycket skratt! Och L hade gjort så fint för att vi skulle komma! Tack tjejer det var precis vad jag behövde!

Idag hoppas jag dottern har lite målarfärg med sig hem så jag kan göra färdigt mina projekt som jag påbörjade förra helgen, annars ska jag ta det ganska lugnt och planera veckans personaltrevligheter på mitt ena jobb!

Ha en härlig helg!

Susanne

Ps. Tryckfelsnisse var framme när det gällde receptet på Tiramisu på mitt vis, så om någon har gjort den och tyckte den blev för söt ber jag om ursäkt, men nu är felet tillrättat och receptet stämmer! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar