fredag 17 juni 2011

Äntligen...

... allt!

Jag har inte slutat blogga om ni undrar, jag har bara haft ett jättelitet uppehåll på en vecka av förklarliga skäl!

Äntligen kan man slappna av lite, två skolavslutningar (inte egna utan jobbet med allt vad det innebär), ett personalsamkväm med tillhörande förtäring och ett cateringuppdrag avslutat! Samt en stressig vecka på jobbet avklarad, så nu ska jag inte göra mer idag och inte i morgon heller! Fast jag måste nog röja lite i köket innan jag kan slappna av helt, det ser ut som en tornado har dragit fram!

Eftersom jag jobbar i skolans värld får jag förmånen att uppleva skolavslutníng även om jag inte har skolbarn och inte bara en utan två! Jag gillar skolavslutningar och gråter alltid när barnen sjunger "Den Blomstertid". Vi hade en avslutning igårkväll på mitt ena skola i de fantastiska slottlängorna. Efteråt hade vi personalsamkväm med lätt förtäring (som jag hade fixat, men det gör jag så gärna). Det var mycket trevligt! Sen var det en skolavslutning idag på förmiddagen med min andra skola där hade vi kaffe och tårta (som jag INTE hade bakat). Det var lika trevligt det!
Och nu har jag levererat det sista av maten till cateringuppdraget jag också har haft!


På den tiden när vi firade skolavslutningar i vårt hus (låter som jag är hundra år) hade vi som tradition att åka till mormor och morfar och äta jordgubbstårta, men det är nu ett par år sedan sist! Men jag har i alla fall fått lite jordgubbar från deras land, men de kommer nog att ätas med socker och mjölk (även det nostalgi).

Nu måste jag nog ta tag i köket, det är massor av disk både sedan igår kväll och det sista av matlagningen!
Sen blir det soffan resten av dagen!

Ha en härlig helg!
Susanne

1 kommentar:

  1. Tack Susanne för den goda maten du ordnade på gårdagens skolavslutning. Jag gillade ALLT! Mums, vad gott det var!
    Din bild på jorgubbarna fick mina smaklökar att rinna, så nu tar jag mig en tur ut till mitt jordgubbsland. Ska bli så gott!
    Kram på dig!
    Ann

    SvaraRadera