fredag 24 juni 2011

Midsommar-



-blomster från solskenssnår jag plockar och
sätter i nytvättat hår.
En stor bukett skall jag sätta i vas för idag
blir det sommarkalas!
(Majas alfabetssånger)

Vill bara titta in och önska er ALLA en riktigt skön Midsommar! Med god mat och dryck, dans kring midsommarstången, mycket blommor och trevligt sällskap!

Vi håller tummarna att solen håller sig framme eller snarare att regnet håller sig borta. Men till kvällen får vi nog klä på oss (enligt väderprognosen), men det är väl så det ska vara en typiskt svensk midsommar!



På bilden ser ni att man kan ha gräslöken till annat än sillen, den passar bra i blomsterarrangemang också!

Själv får jag nog ägna lite av dagen till "prytteltillverkning" som jag kan ta med mig till boden imorgon. Har ni inget för er imorgon så är härligaHällevik ett trevligt utflyktsmål. Jag står i boden imorgon, titta gärna in! (det är absolut inget köptvång :o)

Ha det gott min vänner!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar