söndag 19 juni 2011

En helt vanlig...


... helg!

Idag är jag faktiskt lite trött och har ont lite överallt, men det är väl sviterna efter en tuff vecka! Jag har faktiskt ingen söndagsångest heller, det är nog för jag vet att snart ska jag vara leeeedig! Men först väntar en och en halv veckas intensivt jobb till, men inte ens det känns jobbigt.

Igår blev det en helt vanlig lördag med de vanliga lördagrutinerna (nästan) eftersom dottern är hemma denna helgen så blev det först ett loppisbesök, därefter åkte vi ned till boden för att leverera lite varor (måste fylla på).Jag passade även på att handla kvällens middag (varmrökt lax). Vi tog även en tur till Nogersund (ett närliggande fiskesamhälle) för att kolla in konkurrenterna; en bod som säljer saker. Men jag kände att jag nog inte behövde vara orolig. Sen blev det en runda i den lilla staden också, men utan shopping! Men vi fick hoppa över fikat, eftersom vi hade lite annat och pyssla med här hemma!

Det blev en hel del fynd på loppisen; jag kunde inte motstå de söta kopparna på bilden! Jag ska inte använda dem till kaffet utan det blir nog att servera desserter i dem! Tänk er att fylla dessa med en härlig pannakotta med marinerade jordgubbar ovanpå! De kan nog se fint ut! Jag köpte även lite annat som jag ska använda till min prytteltillverkning! Jag visar när det är färdigt, tror det kan bli bra! Jag fick en hel påse med de sex kopparna med tillhörande sockerskål och gräddkanna, en såsslev i nysilver och sex servettringar också i nysilver (som jag ska fixa till) samt det som ska användas till tillverkningen för hundra kronor! Och i det priset ingick även dotterns serietidningar. Det kallar jag fynd!

För er som är intresserade av hantverksbodens öppentider och se bilder därifrån finns det nu en egen sida! Klicka på Hantverksbon under sidor till höger i spalten!

Ha en fortsatt härlig söndag och en mysig måndag!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar