måndag 6 juni 2011

Vilken härlig


helg!

Vilken fantastisk helg vi har haft och det är en dag kvar! Ett underbart väder och många dagars ledigt, man fick en riktig känsla av semester! Det kommer att bli svårt att gå till jobbet imorgon*fniss*.

På bilden ser ni mina senaste fynd! Både de kraftiga Mårbackapelargonerna och de fina lyktorna är inköpta för en väldigt billig peng i lågprisvaruhuset som börjar på N. Som sagt, jag gillar att fynda och är stolt över det!


I torsdag var jag i boden och praktiserade hos L några timmar, de har ju sina rutiner som jag måste lära mig. Men det gick bra, jag blev godkänd! Därefter åkte jag och dottern på den lokala konstutställningen. Det fanns en hel del trevliga tavlor!

Fredagen ägnade åt lite pyssel som jag plötsligt kom på (man kommer på mycket när man inte kan sova) att jag skulle sälja på lördagen. Det är ljuspåsar (det ingår ett stort ljusglas) med ett marint (tilltalar turister) tryck på! Jag gjorde det marina på mitt vis och jag tycker de blev jättefina. De blir mitt bidrag till det havstemat, något de andra damerna har ganska mycket av.

I lördag gjorde jag debut som affärsbiträde, det var jätteroligt! Det kom många pratglada damer och en del herrar också för den delen! Och att jag fick lite sålt också gjorde inte saken sämre!

Resten av helgen har jag bara tagit det lugnt, lite städning och fixat nytt i badrummet!

Idag hissar vi flaggan och firar nationaldagen! Här blir det firande med rabarbertårta, det är väl ganska svenskt?

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kramar Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar