lördag 23 juli 2011

Futtigt!


Idag känns det lite futtigt att skriva på bloggen om struntsaker!  Jag tycker det är fruktansvärt, det som hänt i Norge och jag känner med dem som är drabbade! Nu har jag tänkt på detta hela morgonen och insett att livet måste gå vidare och inte låta detta ta över helt för då har personen som gjorde detta lyckats. Därför skriver jag idag som vanligt!

Igår ringde min kära vännina K och frågade om jag ville ha lite goda körsbär, hon hade varit på självplockning och det hade blivit väldigt mycket bär! Och det tackar man ju inte nej till; vad ska jag göra med dem då? Det blir nog en inläggning som passar till kyckling och ljust kött, sen får jag se, det lutar att det blir lite paj också!


Jag skrev i förra inlägget att jag gjort två tavlor! Ända sen jag målade om i vardagsrummet har jag haft svårt att hitta något jag vill ha på väggarna och ju längre tiden gick, destå svårare har det blivit. Men nu har jag hittat en lösning! Jag beställde tapetprover (gratis), det är stora bitar man får, av några fina tapeter som jag trodde skulle passa. Två ramar inhandlades på stora varuhuset och jag valde den somriga tapeten och ramade in bitar av den. Det blev det två väldigt billiga och fina (tycker jag) tavlor som är lätta att ändra efter humör och säsong. Jag har fler tapetprover på lager och är det inte någon av dem som passar, så beställer jag nya! Jag tror jag ska trycka någon text på tapeten också, men har inte kommit på någon bra ännu!

Idag blir det loppisbesök och en runda på stan!

Kom ihåg; Godheten är starkare än ondskan och kärleken är starkare än hatet!

Ha en bra helg!
Susanne

1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med om att det är hemskt det som hänt i Norge.

    Vilken roligt idé om tavlorna. Jag som har så svårt att hitta tavlor så det kan var en bra idé.
    Kram Linda

    SvaraRadera