onsdag 13 juli 2011

Tjingeling!


Jag upptäckte just att det är ett tag sedan förra inlägget, tiden går fort även när man är ledig! Fast ledig, jag vet inte det blivit så mycket ledigt; i lördags stod jag på Medeltidsmarknaden i vår lilla stad och krängde pryttel.  Det gick över förväntan och var jätteroligt och söndags var det min tur att stå i boden, så i måndags var jag faktiskt lite trött. Men här blev det ingen vila; jag var tvungen att ordna mer material till min tillverkning. I tisdags jobbade jag på mitt vanliga jobb och kvällen ägnades åt tillverkning. Men jag klagar inte, jag  tycker det är jätteroligt att man gillar mina saker!

Idag har jag åter igen stått i boden och fast det regnade var det mycket besökare! Imorgon bär det iväg till det stora varuhuset med värmeljus och platta paket!

Fredagen måste ägnas åt tillverkning inför lördagen för då är det, Nu blir det Reklam, Kulturdag i Hällevik! Detta innebär mycket folk som vill handla (hoppas jag)! Det börjar klockan tio och håller på hela dagen med olika aktiviter och en liten marknad!

Puh, men nästa vecka blir det nog lite mer ledigt så jag kan sitta på min veranda och njuta av bland annat min fina rosenpelargon som bara blommar och blommar. Den fick jag av en kär arbetskamrat!

Ikväll ska jag på bio och se den allra sista filmen om Harry Potter; det är med sorg i hjärtat faktiskt! Eftersom dottern alltid har varit ett stort HP-fan och började läsa böckerna i 10-årsåldern och i varje bok har huvudkaraktärerna varit i samma ålder som henne. Harry och hans vänner har varit en del av hennes uppväxt och nu är det definitivt slut! Det slutade visserligen när hon läst ut sista boken, då insåg vi att nu blir det inget mer!

Ha det gott mina vänner!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar