onsdag 20 juli 2011

Semester..


... städning!

Idag har jag fått ägna min ledighet till att röja upp lite här hemma! Det har blivit lite eftersatt eftersom jag har ägnat dagarna åt tillverkning och försäljning. Men nu ska jag inte stå i "Bon" förrän fredag nästa vecka och igår var jag nere med en leverans som jag hoppas räcker ett tag i alla fall! Så nu ska det bli lite "ledigt"; fast jag måste nog tillverka lite marmelad imorgon! Men det är kul att folk gillar det jag gör!

I lördags var det kulturdag i Hällevik och en massa köpglada människor i omlopp, vädret var perfekt en sådan dag! I måndags när jag stod där träffade jag många människor från när och fjärran (mest tyskar och danskar:-). De flesta är väldigt pratglada och det är ju trevligt! Fast det kan bli lite svårt med språket  ibland, min tyska är inte särskilt uppdaterad, men för det mesta fungerar engelska!

Så idag har jag alltså städat och röjt, gjort två tavlor som jag kommer att visa när de blivit upphängda! Det bästa med städningen är när man är färdig och det luktar gott, ser undanplockat ut och man kan ägna sig åt det där som gör det lite extra fint. Som att plocka in lite färska blommor som placeras ut lite här och där!


I min fina "silver"skål, som jag fyndade på loppiset under Killebom för 25 kronor, placerade jag några fina vita stenar och en hortensia och satte en glasklocka över! Det blev ganska fint, tycker jag!

Nu ska jag inte göra mer idag, mer än att läsa lite nya tidningar som jag inte hunnit med!

Vi ses!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar