torsdag 7 juli 2011

Kryddor och...



karameller!

Igår började en av de stora begivenheterna i vår lilla stad. Det är den återkommande "Killebomfestivalen" som håller på i fyra dagar. Igår var det marknad med allt som hör till; strumpor, plastpåsar, hoppande hundar (leksak), tofflor, hattar, karameller och mycket mer. Det var mycket folk, men jättetrevligt. Jag handlade faktiskt lite denna gången, vilket hör till ovanligheterna; det blev kryddor (11 påsar), ett par skor för 50 kronor (det kallar jag fynd), lite karameller är ett måste och denna fina lilla griffeltavla och zinkskopa. Det är väl inget man väntar sig att hitta på en marknad, men det var ett lite annorlunda stånd som sålde så fina saker! De hänger nu i mitt kök, ska bara skaffa mig lite krita så jag kan skriva något fint på den också!

De andra festivaldagarna är fyllda med evenemang, musik, mat och dryck. Och nästan ALLA är där; hemvändare, turister och självklart stadens invånare, både stora och små. Hela staden lever upp! Idag spelar mina favoriter Peter Jöback och Cookies N Beans på Stortorget och det är gratis! Även Rebecka Törnqvist uppträder idag men tyvärr måste jag jobba i boden just då, så jag missar det *snyft*. Jag tycker hon är jättebra! Men jag får iallafall se (eller snarare höra) Peter och Cookiesarna ikväll, det ser jag fram emot!

Annars har veckan ägnats åt tillverkning av saker som ska säljas på Medeltidsmarkanden på lördag! Jag återkommer angående detta evenemang imorgon!

Ha en härlig torsdag!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar