fredag 16 september 2011

Aubergine...


... är en fin färg!

Idag ska jag inte skriva om tiden som går fort men ärligt; har inte denna veckan gått extremt fort, eller är det något fel på mig? Nog om detta *fniss*.

Min ambition har varit att jag ska få igång bloggande lite mer igen,  men huvudet är helt tomt. Jag vill ju inte skriva om ingenting. Och eftersom det fortfarande är ganska tomt så blir det inget långt inlägg idag!

Jag har i alla fall haft lite höstinspiration och gjort om mitt ljusfat som står på soffbordet! Höstens stora accentfärg i mitt vardagsrum kommer nog att bli aubergine och plommon, den där fina mätta nästan grålila färgen. Fatet dekorerades med härliga svartlila fläderbär och murgröna! Jag tycker om att plocka in dekorationer från naturen. Nu saknar jag nya kuddar i samma färgskala, det blir nog så att jag får beställa lite tyg och sy dem själv. Då får man ju det som man vill ha det!

I helgen är dottern hemma, vilket jag tycker är toppen! Imorgon ska vi väl ta vår vanliga lördagsrunda, men vi ska också besöka en Vikingamarknad i en närbelägen liten by. Inte för att jag är så mycket för vinkingatiden men det ska tydligen vara över 80 utställare, så något ska väl passa mig!

Ha nu en riktigt go helg mina vänner!
Susanne

1 kommentar:

  1. Hej Susanne! Nu har jag suttit en bra stund och tittat in i "ditt kök"! Alldeles underbart! Det blir ett nytt litet kryp in att besöka med jämna mellanrum! Jag ordnar med betalningen så fort som möjligt. Kan inte vänta tills mörkret börjar sänka sig så jag kan få tända mina nya fina lyktor. Önskar dig en underbar helg! /elaine

    SvaraRadera