fredag 9 september 2011

Stoppa...


...tiden!

Jag såg att det är en hel vecka sen förra inlägget, var tar tiden vägen, den går alldeles för fort! Man tycker på måndagen att man har en hel jobbvecka framför sig och plötsligt är det fredag! Visst kan det vara skönt att vissa jobbdagar går fort, men det går lika fort andra dagar också!

Idag tog jag några timmars kompledigt, tyckte jag var värd det *fniss*! Jag tog med mig lilla mamsen och körde till den lite större grannstaden för att shoppa och få lite inspiration! Shoppade vi något? O,ja det blev en hel del till hemmet! Vi gick inte in i en enda klädaffär utan koncentrerade oss på inredning- och delikatessbutiker. Fick jag någon inspiration då? O, ja, nu vill jag göra om överallt men det får bli små förändringar, det behövs egentligen inte så mycket för att det ska kännas nytt! Jag kommer att visa min inköp efterhand som de plockas fram! Vill ju putsa lite fönster och sånt innan!


Det är ju äppeltider nu, så här kommer ett recept på en jättegod äppelpaj med vit choklad! Serveras med god vaniljglass till! Gillar man inte valnötter (jag brukar inte ta så mycket som står i receptet), så går det säkert bra med mandlar istället! Man behöver inte göra den i små formar, men jag tycker det är trevligt när alla gäster får varsin liten paj, det känns extra speciellt och omsorgsfullt, utan den kan göras i en stor form också.

Ha en riktigt skön helg, det ska jag ha! Så trevligt det nu kan bli med fönsterputs och storstädning av badrum! Fast jag har ju lite nya saker att plocka fram när det är färdigt *fniss*!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar