söndag 18 september 2011

Höst...

...fägring!


Nu duggar det tätt mellan inläggen *ler*, man får passa på när man har lite inspiration, eller hur?


Nu är sommaren definitivt över för idag åkte de sista sommarblommor väck (de på framsidan vid trappan) och jag har planterat lite härliga höstblommor istället! I år blev det inga kryssbollar, jag tycker de är fina men nu ville jag ha något annat. Det blev lila ljung, spräcklig alunrot och något silverfärgat trassel, lite pinnar och band! Färgerna blev perfekta ihop, jag är jättenöjd och det är ju huvudsaken!


 Igår var jag på vikingamarknad (se tidigare inlägg), det var jättemysigt. Jag köpte en underbart god krydda (går och luktar på den hela tiden) och lite linnetyg till mina ljuspåsar! Vädret var perfekt när vi var där,men det blev lite småkyligt när vi skulle hem, och det var lagom med folk!  Men vi höll på att aldrig komma därifrån eftersom det var en strid ström av bilar på väg dit, och vägen var inte bred!

Vi hann även med vår vanlig loppisrunda, men det blev inte så mycket fynd. Jag hittade två saker (som jag letat efter) till ett "experiment" jag har tänkt göra, får se vad det blir av det!

Nu är det dags sätta in en äppelpaj som ska avnjutas till eftermiddagens fotbollsmatch på TV (ja, jag är lite idrottsnörd också, fast inte hockey), det är vårt lokala allsvenska lag som ska möta serieledarna och de måste vinna! Idag blev det en vanlig hederlig smulpaj, men det är ju så gott det med. Fast för att "piffa" till den lite brukar jag strö ljust muscovadosocker på äpplena, de får då en härlig kolasmak!

Ha en fortsatt härlig söndag och imorgon är det Mysiga måndag!
Susanne

1 kommentar:

  1. Vilken underbar kombination, Färgerna är fantastiska! Nu har jag lagt till dig i min blogglista! Det blir nog en och annan som tittar in i ditt kök! KRAM

    SvaraRadera