söndag 25 september 2011

Vilken...


... rolig dag!

Idag har jag lite träningsvärk, nej jag har inte börja på gym, utan jag var på Bokmässan i Göteborg igår! Oh, vad roligt det var! Det inte första gången jag besöker denna, men det är alltid lika roligt att komma dit. Synd bara att man inte har en fetare plånbok, fast det kanske är tur, för det börjar bli trångt i våra bokhyllor/skåp här hemma!

Resan dit och hem kändes inte allt lång, dottern hade nämligen två pratglada (inte negativt) vänner med sig i baksätet, så det blev en hel del goda skratt!

Det är hur stort som helst och alla som kallar sig författare är där, både svenska och utländska. Patrik Sjöberg var lååång, Dolph Lundgren var inte så stor som jag trodde (fast snyggare), Martina Hagg lika trevlig som vanligt, GW person inte så gubbig och Jan Guillou var..., Jan Guillou!  Mest omsvärmad var nog Maria Montazami, tanterna var som galna när hon visade sig (inte jag) *ler* men dock dotterns kompis! Och Malin Wollin hade fel, när hon sa att det skulle gå åt h...e för Mjällby i gårdagens allsvenska fotbollsmatch, jag var ju tvungen att tala om var jag kom ifrån när hon signerade sin bok!

Jag fastnade av någon anledning (kanske för att få vila mig en stund) framför kockscenen där jag såg bland annat Plura laga spanska tapas (med tröjan på), Tareq Taylor (känd från TV) steka fisk, Lisa Lemke (också från TV) göra grilltillbehör och Pernilla Wahlgren laga julmat!

Bilderna som vi tog igår har tyvärr mystiskt försvunnit från kameran, så det blir inga kändisbilder! Ni får nöja er med en bild på lite av min och dotterns skörd! De flesta av mina böcker är signerade, en del är lite tråkiga och skriver bara vem den är till och andra kan skriva en mindre uppsats, jag fick både och!

Nu kanske ni förstår varför jag har träningsvärk *ler*!

Ha en fortsatt härlig söndag!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar