fredag 30 september 2011

Åtta veckor...


... till första advent!

Nu har det slagit runt på riktigt för henne, tänker ni säkert. Och att jag skriver det just idag, när det är rena sommarvärmen ute! Men i de månadsmagasin som jag läser, så gör de reklam för nästa nummer och alla ska handla om advent och jul! Det är väl lite tidigt tycker jag, men samtidigt kommer de  ut i slutet av oktober, och då är det nästan bara fyra veckor kvar*ler*. Men det känns ändå fel!

Ni har väl fredagsfikat idag? Dessa bullar bakade jag förra helgen. Visst gillar jag kanelbullar men tycker det är roligt med lite annorlunda bullar. De här innehåller smör, tunt hyvlade päron, hackad mörk choklad, kolasmakande farinsocker och är väldigt goda!

Denna helgen blir det inget kändisvimmel (se förra inlägget) och skumpa (ja, man kunde köpa det på bokmässan), utan en helt vanlig lördag med ett besök i den lilla pittoreska staden (enligt Filip och Fredrik) och fotboll. Söndagen ska ägnas åt lite trädgårdsarbete och plocka in trädgårdsmöblerna, trots att det ska vara fint väder ett tag till!

Jag hittade ett jättebra arabiskt ordspråk idag;
"Tänk positivt, snälla tankar gör dig vacker"

Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar