måndag 16 april 2012

Doftar...


... gott!

Nu duggar det tätt mellan inläggen, så det kan bli! Men jag får passa på idag för nästa kan inte bli förrän till helgen. Jag ska nämligen på ett tvådagars "konvent" med jobbet. Det blir avfärd tidig onsdagmorgon och hemma på torsdagkväll. Jag ser fram emot det; bo på hotell, äta gott, umgås med trevlig kollegor och framför allt få lära mig lite nytt!


I helgen gjorde jag faktiskt mycket av det jag tänkt. Det blev en del "pryttel"prover, lite trädgårdsarbete och lite vila! En liten runda på stan med mamsen blev det också, där hittade jag denna härliga doftpelargon. Ni som läst min blogg tidigare vet att jag älskar pelagoner (tant som man är). Den ställde jag i min vita soppterrin, som är ett riktigt loppisfynd, på köksbordet. När man tar på de sammetslena bladen sprider sig en härlig doft av pepparmynt i köket. Sen att den har ljuvliga små vita blommor gör inte saken sämre!

Ha en underbar vecka, vi hörs!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar