onsdag 9 juni 2010

Jag har inte glömt er!


Men det är fortfarande mycket att göra, vissa saker är roliga och en del mindre roliga!

I söndags lagade jag Italiensk buffé till en bekant som skulle ha bjudning. Det blev lyckat, jag tror de var väldigt mätta när de gick hem för det var mycket mat.

I går var jag på Studentuppvaktning, det var Dotterns kusin som blev färdig florist. Lite avundsjuk blir jag, det är nog ett av de yrken som jag skulle kunna tänka mig om jag skulle välja idag. Nu när man vet lite mer om sig själv än man gjorde på den tiden man skulle välja till gymnasiet.

Tänk vad tiden går! Det känns som igår när de två småpluttarna sprang nakna och lekte i far/morföräldrarna trädgård, gick på simskola, sov över hos varandra, hade sin leksakshundklubb och alla tokigheter de hittade på. För påhittiga, det var de!

Efter utsparken åkte vi till en bygdegård som var jättefint dekorerad med björkris, blommor och ballonger. Där bjöds det på champange med snittar, jättegod smörgåstårta och lika god tårta.

Studentskan fick många fina blommor och presenter. Av oss fick hon ett armband och en tavla som vi gjort. Tavlan var som ett collage på canvasduk. Vi hade även skrivit texten "Live every day believing in your dreams. Know that you were destined for great things". Hon blev glad!
I helgen ska vi fira min kära mamma som fyller 70 år! Jag kan inte avslöja vad vi ska hitta på eftersom hon läser min blogg men jag lovar att återkomma med en rapport!


Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar