lördag 5 juni 2010

Skål...


... mina vänner!

Än är det inte försent att göra en god drink till ikväll! Om ni inte hinner göra den ikväll är det också en toppendrink att börja sommarfesten med.

Här är det utlovade receptet på:


***


Susannes somriga drink med fläder och vaniljvodka!


Receptet är beräknat till 10 personer.


1,5 dl vaniljvodka

3,5 dl flädersaft

3 st lime

1 liter sockerdricka


Blanda vodka och saft. Pressa ur saften ur limen och blanda i. Detta kan man göra igod tid. Tillsätt sockerdrickan vid serveringen.


***

Annars har det varit en effektiv dag! Innan klockan ett hade vi hunnit med både ett hysteriskt loppisbesök och alla ärenden jag hade i stan samt ett besök i grannbyn. Sen körde vi till föräldrarna och fick en välbehövlig fika!

Äntligen har jag planterat mina sommarblommor, det blev fint, jag visar resultatet en annan gång!

Imorgon firar vi Sveriges Nationaldag!


Ha det gott!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar