söndag 20 mars 2011

Lur och fynd!


Vilken härlig helg vi har haft, och i mitt fall inte bara när det gäller vädret!

I lördags åkte jag och dottern på vår vanlig lördagstur. Vi började med ett besök på en av de lokala loppisarna där jag hittade fynden på bilden. Det blev ett fint fat på fot (alltid användbart), en bricka med två glasskålar (trevlig att duka med) och två fina glasburkar (finns många användningsområden för dessa). Allt detta för endast sextio kronor! Jag fyndade även lite annat, men vad kan jag inte avslöja eftersom det ska användas till ett speciellt projekt! Efter loppisen blev det en runda i stan och ett även ett besök i grannbyn för att avsluta det hela med en fika hos föräldrarna!

Idag överraskade min syster från Stockholm våra föräldrar med ett hastigt besök; gissa om de blev överraskade! Jag visste om att hon skulle besöka en väninna i Helsingborg i helgen och därefter ta sig "hem", innan hon åker norrut igen imorgon!

Därför har det blivit en del vita lögner under veckan, som till exempel att jag skulle bjuda hem dem på middag idag. Middagen bjöd jag på som det var tänkt fast hemma hos dem. Det blev en väldigt trevlig eftermiddag! Synd bara att den gick så fort, man vet ju aldrig när vi ses nästa gång!

Ha en mysíg måndag och en bra start på veckan, håll ut det är snart fredag igen!

Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar