onsdag 23 mars 2011

På begäran!


Äntligen sol… eller hur? Jag känner att jag börja komma ur min marskoma ..tänk ändå vad vi är beroende av ljuset!

Jag har fått önskemål på ett recept på mina Lyxiga tacos med kryddig biff! Jag har förstått att många har som tradition att servera tacos på fredagarna. Så varför inte uppgradera fredagsmyset med ”riktigt” kött och hemgjorda röror!

Här hittar ni recepten på mina Bifftacos med krämig guacamole och salsa fresca!

Det går bra att servera både tacoskal (vilket jag tycker är godast) och tortillabröd till! De övriga tillbehören är romansallad, det går bra med isbergssallad också, majs, gräddfil och limeklyftor.

Till detta dricker man förstås ett läskande ljust mexikanskt öl *fniss* eller något annat som man tycker är gott! Eller prova att göra er egen lemonad; pressa 5 citroner, blanda juicen med 1 dl socker och 5 dl vatten. Rör tills sockret lösts upp. Servera med is!

Prova, jag lovar att ni inte blir besvikna!


Susanne






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar