måndag 25 april 2011

En annan ...

...dag!

Vilken påskhelg vi har haft med många lediga dagar och ett underbart nästan sommarväder! Jag hoppas ni har haft en bra helg, så som ni vill ha den! Kanske med god mat, dryck, trevlig sällskap och lite vila!

Dottern har till min stora glädje varit hemma hela helgen! I torsdags tog vi våra kvastar och åkte till den lite större staden för lite avkoppling och shopping. Det var skönt att komma iväg lite efter nästan fyra veckors isolering! Jag var också tvungen att handla sandaler på grund av min lite trasiga tå. Det var inte det lättaste, jag hittade inga som föll mig i smaken så jag fick ta de som jag ogillade minst och var billigast! Förhoppningsvis ska jag inte behöva ha dem så länge!


I fredags gjorde jag ett tappert försök att rensa lite i trädgården.  Men det skulle jag låtit bli för jag blev dålig på kvällen med lite feber, halsont och mer hosta än vanligt. Så det blir nog att ta det lugnt en vecka till, åtminstone tills penicillinkuren är över! (Nej, nu var jag lite gnällig iallafall)

Resten av helgen har rullat på, det har ätits mycket godis och god mat fast inga starka drycker (tyvärr)! Jag har också gjort en del som ska användas till sommarens projekt (se tidigare inlägg)!

Tyvärr är det är alltså mycket kvar som jag måste göra i trädgården och fönster som behöver putsas men det ska jag inte göra idag på annandagen, utan det får bli en annan dag!

Imorgon är det tillbaka till verkligheten, det är konstigt ju längre man är ledigt desto jobbigare är det att återgå till jobbet och vardagen!

Ha det gott mina vänner!

Susanne

2 kommentarer:

  1. Hej! Detta kanske verkar lustigt att jag skriver till dig här. Men bloggen var den ända kontaktuppgiften jag har till dig. Det är nämligen så att jag ska gifta mig och har fått din bloggadress av min frisör Tina. Hon berättade att du är duktig på att laga mat. Stämmer det? Gör du det på beställning?

    Mitt nummer är 045613058
    skulle du vilja ringa hem till mig
    efter klockan 16.00 onsdag
    efter klockan 20.00 torsdag
    efter 16.00 fredag.

    MVH Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Har försökt ringa dig idag fredag! Tyvärr kan jag inte åta mig uppdraget men jag vet en tjej som är superduktig och har fixat mat till många bröllop. Hör av dig om du vill ha hennes nummer! Susanne

    SvaraRadera