söndag 17 april 2011

En nästan ...


...perfekt lördag!

Dottern var hemma och jag kände mig på bättringsvägen. Vi började dagen med det obligatoriska loppisbesöket och det blev en del fynd! Jag köpte en jättefin gammal glaskanna för mjölk och en gammal bok som jag ska använda till ett projekt! Blir det bra kanske ni får se det!

Sen fortsatte vi med en runda i den lilla staden, där det också lite fynd, för dotterns del iallafall! Därefter ett besök och fika hos morföräldrarna! Fotbollsmatch på tv där det lokala allsvenska laget fick sin första vinst!

Men sen hände en liten olycka som förvandlade en perfekt dag till något mindre rolig! Jag skulle gå ner i källaren och hämta en sak innan jag skulle gå och lägga mig då det hände en liten olycka! Jag fick en  tung träplatta (fråga inte hur det gick till) på stortån och halva nageln (längs med tån) försvann! Fy f*n vad ont det gjorde!

Jag ropade på dottern som kom ner där stod jag dubbelvikt med foten i en blodpöl och det enda hon sa var "fy f*n" ett antal gånger! Så nu sitter jag här med en halvt nagellös blodig stortå som gör ont!

Jag som skulle gå ut idag och hitta lite björkris att hänga mina fina ägg i, men nu kan jag inte ha någon sko på ena foten och det blir nog lite kallt att gå ut barfota!

Ha en härlig söndag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar